Paradijs - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Hindrik Anouk - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Tangalla, Sri Lanka van Hindrik Anouk - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Hindrik

29 Augustus 2018 | Sri Lanka, Tangalla

De uiteindelijke bestemming is Tangalla geworden. Dit was in plaats van 8 uren maar 6 uren rijden en het ligt ook aan zee.
Het is alleen minder toeristisch.

Het was een lange, maar ook een mooie rit. Een deel ervan ging door het nationaal park Yala en naast de apen en de buffels die je overal ziet, waren hier ook beren en luipaarden.

Die hebben we gelukkig niet gezien, ik heb zelf een beer en daar hou ik het bij. Hindrik dacht een nijlpaard gezien te hebben, maar mem dacht dat het waarschijnlijk een naderende buffel is geweest.
Heit wist op het nippertje nog een grote varaan te ontwijken, die zonder uitkijken de weg overstak.

Als we het nationaal park bijna weer uitrijden staat er ineens een olifant op de weg.
Heit stopt ruim van te voren zodat we hem even goed kunnen bekijken en fotograferen. Maar ja, op een gegeven moment heb je het wel gezien en hoop je dat hij wat minder interesse in ons heeft dan wij in hem.
Hij staat midden op de weg, dus het lijkt heit niet veilig om om hem heen te rijden. Daar sta je dan, hoelang zou zo’n olifant het vol houden om daar te staan? Heit houdt de boel goed in de gaten en zodra Dombo een stapje achteruit zet geeft heit gas en we spurten er snel langs.
Dombo geeft geen sjoege.

Helaas ontkomen we ook dit jaar niet aan heit’s zucht naar nutteloze souvenirs. Dit jaar is het naast nutteloos en afzichtelijk ook nog eens bloedirritant. Het zijn twee windgongen die heit in het tuinhuis op wil hangen.
Het waait altijd in Bitgum!
Ik voorzie naast strubbelingen in de relationele sfeer ook burenruzies.
Hadden we in Arugam bay nog een kamer waar de kikkers in de badkamer woonden. Nu hebben we een prachtig hotel. Zeezicht, zwembad en als je op het strand komt waan je je in het paradijs.
Nou ja Heit, mem en Hindrik tenminste. Ik vind het helemaal niks die golven!
Doe mij het pierebadje maar!

Het is hier zo relaxed dat we ook niet veel ondernemen. We zijn vanmiddag het stadje in geweest, waar nog overblijfselen te zien waren van de tijd dat Sri Lanka van Nederland was. Ik was blij dat we terug waren en we naar het zwembad gingen.

Morgen gaan we weer verder, benieuwd wat heit nu weer gevonden heeft.

• 29 Augustus 2018 - 17:57

IJnse:

Nou Anouk, als opa naar de foto's van de zee kijkt, dan lijkt de zee elke keer ook wel héél dichtbij! Je bent wel een stoere meid, vindt opa, maar ja, dat kan natuurlijk ook niet anders met een stoere broer die jou zo maar kan dragen en een stoere heit en mem die niet bang zijn voor apen, beren, olifanten en varanen. Opa ziet wel eens apen en beren, en dan ook nog in Bitgummole, snap jij dat nou?