Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Hindrik Anouk - WaarBenJij.nu Negombo - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Hindrik Anouk - WaarBenJij.nu

Negombo

Door: Hindrik en Anouk

Blijf op de hoogte en volg Hindrik

18 Augustus 2018 | Sri Lanka, Negombo

Het was een lange reis, maar we zijn nu toch eindelijk in Negombo.
De eerste vlucht duurde ongeveer 6 uren.
We zaten in het grootste vliegtuig van Emirates en die was bij lange na niet vol, dus we hadden alle ruimte.
Heit en mem blij, want die dachten dat we vast heerlijk zouden slapen nu we allemaal lang uit konden.
We hebben ze maar even uit de droom geholpen.
Hindrik had het veel te druk met de computerspelletjes en had helemaal geen tijd om te slapen.
Anouk heeft het talent om net als heit of mem in slaap dreigde te vallen weer iets uit te spoken.
Zo kon het gebeuren dat heit haar ergens helemaal achterin het vliegtuig weer terug vond. Als ze iets meet genen van heit zou hebben zou dat waarschijnlijk aan de bar van de business case zijn geweest.

De tweede vlucht duurde dik 7 uren. Nu zat het vliegtuig wel vol, maar nu waren we wel zo moe dat we geslapen hebben.

Aangekomen op de luchthaven stond er een rolstoel voor mem klaar en waren we net als op Dubai overal zomaar doorheen. Nog een half uurtje met de taxi naar het hotel.
Daar aangekomen waren we blij verrast. We hadden een zwembad! Op onze kamer!!
Snel de kleren uit en Anouk haar Zwevleugels uit de tas en plons.
Tenminste dat was de bedoeling, maar het water was best wel fris. Na een aantal pogingen lag Hindrik et toch in, maar onze kleine diva bleef hartgrondig weigeren.

Een stukje verderop hebben we nog wat gegeten aan zee, waar Hindrik het heel koud had (28 graden!?) Heit en mem kwamen tot de conclusie dat hij moe was, maar daar dacht meneer zelf anders over.
Toen ze ons in bed stopten hebben we nog maar even goed laten zien dat we niet moe waren en hebben we de boel nog even lekker op stelten gezet.

Zaterdag 18 augustus

Oh ik geloof dat we toch in slaap gevallen zijn.
Heit maakt ons wakker en zegt dat we op moeten schieten, omdat we anders te laat voor het ontbijt zijn, 10 uur al dus.
Na het ontbijt gaan we met heit een stukje wandelen.
De rest van de middag blijven we bij het hotel, want de tuk tuk wordt om twee uur gebracht.
Tenminste dat is de afspraak, uiteindelijk is hij er pas om half 5.
Heit krijgt nog uitleg en een soort rijles. Wij gaan natuurlijk mee en mem blijft bij het hotel op ons wachten.
Mem zou eigenlijk ook rijles moeten hebben, maar heit zegt dat hij dat wel regelt.

Als de meneer van de tuk tuk weg is gaan we met zn vieren toeren. Als een volleerd tuk tuk driver stuurt heit door de drukke straten van Negombo. Anouk heeft een autostoeltje en zit als een koningin achterin en Hindrik en mem ruziën nog even over wie waar mag zitten. Uiteindelijk belandt mem in het midden.

Morgen moeten we 200 km rijden dus dat wordt een tuk tuk dagje. Wij gaan nu slapen dan kunnen we morgen om ons heen kijken.
Welterusten!

Hindrik en Anouk

• 18 Augustus 2018 - 18:59

Dieneke:

Zo het eerste verslag is weer een feit! Wat weer een lange reis zeg.
    En dan morgen meteen maar 200 km rijden met een Tuk Tuk! Haalt zo`n ding dat wel?
    Ik hoop dat jullie gaan genieten deze weken, dan doen wij dat weer door de verslagen te lezen.
    Lekker koese Hindrik en Anouk!

• 18 Augustus 2018 - 20:37

Sieta:

Wat leuk om jullie op deze manier te volgen tijdens jullie vakantie. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen. Een hele fijne vakantie toegewenst.

• 18 Augustus 2018 - 20:54

Piety:

Leuk zeg nu al de eerste verhalen. Geniet en heb een veilige reis allen. Tuk tuk een eind en we blijven jullie volgen.
    Liefs van ons 5

• 19 Augustus 2018 - 13:07

Mariska:

Geweldig verslag! En super leuk dat jullie zulke reizen maken met de kinderen, is geweldig voor ze.
    Voor jullie uiteraard ook!

Have fun en geniet!!!!!

Xxx