Beroofd - Reisverslag uit Minneriya, Sri Lanka van Hindrik Anouk - WaarBenJij.nu Beroofd - Reisverslag uit Minneriya, Sri Lanka van Hindrik Anouk - WaarBenJij.nu

Beroofd

Door: Hindrik

Blijf op de hoogte en volg Hindrik

20 Augustus 2018 | Sri Lanka, Minneriya

Na een heerlijk ontbijt stappen we weer in de tuk tuk en gaan op zoek naar een tempelcomplex hier in de buurt.
Nou ja heit noemt ze tempels ik zie alleen een hoop rommel. Hopen steen met hier en daar een gat..
Heit zegt dat het meer dan 1000 jaar oud is en zo ziet het er inderdaad ook wel uit.
Bij tempel nummer vier waren mem en Anouk er ook wel klaar mee en bleven bij de tuk tuk wachten.
Om de één of andere reden wilde heit dat ik wel mee ging. Misschien denkt hij wel dat hij zijn liefde voor ouwe meuk op mij over kan brengen
Ach die tien minuutjes, ik ben de beroerdste niet.

Terwijl wij in die tempel rondliepen waren mem en Anouk in gevecht met een stel apen die onze tuk tuk enterden.
Niet alleen beroofden ze ons van een leeg pak appelsap en een zakje broodkruimels, ook de telefoonladers waren niet veilig.
Anouk was al woest toen ze een aap zag rennen met de haar zo geliefde appelsap en rende op de aap af.
Helaas was de aap niet onder de indruk en begon te blazen en zijn tanden te laten zien. Mem heeft Anouk daarom maar snel weggetrokken terwijl ze ondertussen probeerde onze andere spullen die nog in de tuk tuk lagen veilig te stellen door met haar tas de apen weg te slaan ( was ze heit zowaar dankbaar dat hij de lonely planet in haar tas had gestopt).
Helaas was dit te laat voor de telefoonlader, maar gelukkig kon ze onze blue tooth box nog redden.

Op de terugweg nog een paar nieuwe laders gekocht en toen terug naar het hotel, waar we om half 3 op werden gehaald door een jeep voor de olifantensafari.
We zijn eerst wel een poosje onderweg voor we bij het park aankomen.
Eenmaal daar blijkt dat we niet de enigen zijn die vandaag op dit idee zijn gekomen.
We moeten een poos wachten tot de chauffeur terug komt met onze tickets.
Dan nog een stuk rijden over een hele hobbelige weg, maar dan zijn ze daar toch eindelijk. De olifanten!
Ik heb nog nooit zoveel olifanten bij elkaar gezien, ik denk wel 200!
Ik maak heel veel foto's en vind het helemaal geweldig.
Ik sta op een stoel met mijn hoofd uit het dak dus super uitzicht.
Dit is zo cool! Totdat er een hele grote mannetjesolifant vlak langs onze auto loopt, ik schrok me dood!
Als er 5 minuten later ook nog een boze vrouwtjesolifant al trompetterend op ons af komt en onze chauffeur gelukkig net op tijd weg rijdt, ben ik er wel even klaar mee.
We rijden een stukje verder en bij de volgende kudde sta ik al weer vrolijk foto's te maken.
Anouk vindt het wel mooi, maar vindt het op het dak zitten maar eng en blijft liever op het bankje zitten.
Het heeft blijkbaar wel indruk op haar gemaakt, want als we terug rijden valt ze in slaap terwijl we helemaal door elkaar geschud worden op de weg vol gaten.

Om zes uur zijn we terug en een half uurtje later heeft Champa weer een heerlijke maaltijd voor ons op tafel gezet. Ik heb echt heerlijk gegeten. En dat zeg ik niet vaak.

Morgen weer een reisdag richting Kandy.


  • 20 Augustus 2018 - 16:46

    Dieneke:

    Gelukkig dat de apen Anouk niet mee roofden.
    Waar blijven de mooie foto`s? Ben heel benieuwd!

  • 20 Augustus 2018 - 21:01

    Janny:

    Wat in prachtiche ferhalen! Hearlijk om sa in bytsje mei genietsje te kinnen

  • 27 Augustus 2018 - 21:56

    IJnse:

    Wat maken jullie spannende en mooie dingen mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Minneriya

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 September 2018

De laatste dagen in luxe

01 September 2018

Paradijs 2.0

29 Augustus 2018

Paradijs

27 Augustus 2018

Luieren

23 Augustus 2018

Reizen
Hindrik

Wij zijn weer op pad met onze reislustige ouders, deze keer in Sri Lanka. Via deze site kunnen jullie een beetje met ons mee reizen en hebben wij na de vakantie een leuk dagboekje om nog eens door te kunnen bladeren.

Actief sinds 13 Aug. 2018
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 4460

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: